برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

آموزش مباحث پیشرفته

هدف اصلی مجموعه آر-آکادمی آموزش مباحث زبان برنامه نویسی R با رویکرد کاربردی است. برای این منظور، شروع فعالیت ما با آموزش مبانی زبان R همراه بود با این هدف که دانشجویان و مخاطبان گرامی را به صورت اصولی با زبان R آشنا کنیم. با این حال، در میان مخاطبان آر-آکادمی دوستانی هستند که پیشتر با زبان R آشنایی داشته اند و در نبود مرجعی قابل اعتماد و جامع، در یافتن پاسخ سوالات پیشرفته تر خود با مشکلاتی رو به رو شده اند.

بر همین اساس، رویکرد جدید آر-آکادمی این است که به موازات پیشبرد برنامه جامع آموزش مبانی برنامه نویسی R، مباحث پیشرفته تر هم پوشش داده شوند. در این راستا و براساس تجربیات مدرسین مجموعه و همچنین سوالات و مسائلی که مخاطبین با ما درمیان می گذارند، از این پس آموزش موضوعات تخصصی و کاربردی هم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

البته لازم به ذکر است که چنین برنامه ای از ابتدا هم درنظر گرفته شده بود ولی با هدف پاسخ به نیازهای آن دسته از مخاطبان آر-آکادمی که با مباحث اولیه آشنایی کافی دارند، زودتر از برنامه زمان بندی، این بخش راه اندازی می شود.

به صورت مشخص، در ادامه سعی خواهیم کرد به مباحثی از جمله موارد زیر ( و نه محدود به آن ها) بپردازیم.

  • ارتباط R با سیار زبان های برنامه نویسی نظیر پایتون و جاوا
  • بررسی پکیج های زبان R
  • بررسی دیتاست های مهم و کاربردی زبان R
  • ارتباط R با بانک های اطلاعاتی، برنامه های صفحه گسترده و سایر نرم افزارهای تحلیل داده نظیر مایکروسافت اکسل و SPSS
  • بررسی آخرین تغییرات در زبان R
  • بررسی کاربردهای عملیاتی زبان R و تحلیل پروژه های نوشته شده به زبان R

از مخاطبان گرامی درخواست می کنیم با پیشنهادهای خودشان آر-آکادمی را در تقویت و ارتقا این بخش کمک نمایند تا بتوانیم با همراهی هم، هرچه سریعتر و البته دقیقتر به هدف تبدیل شدن به یک مرجع کامل و به روز برای برنامه نویسان R تبدیل شویم.